MQTT Hjælp

Spørgsmål omkring Atom Homey
Besvar
Brugeravatar
brian.pedersen
Geografisk sted: Herning

MQTT Hjælp

Indlæg af brian.pedersen »

Jeg sidder og leger lidt med MQTT både broaker og client, har nogle sonoff relæer jeg leget lidt med. (ved der er en sonoff app, men det er bare ikke altid den vil som jeg vil...)

Jeg kan fint via flow sende kommandoer til enhederne via mqtt client, og de tænder og slukker fint..

men når jeg vil have en tilbagemelding fra enheden, og feks. bruger client i triggers, kan jeg taste en "topic" under "receive topic message" her har jeg prøvet lidt af hvert, og ved ikke helt hvad jeg skal.. jeg kan se i broaker log, at der kommer fint besked når jeg aktivere knappen på enheden, så langt så godt, men i loggen på client sker der ingenting, jeg formoder at den også skulle have registreret det, for at jeg kan bruge client i triggers til at trække en virtuel udgang..?

Nogle der har et clue til at jeg kan komme videre?
Mit topic er: "cmnd/4ch01/power1"
majbom

Re: MQTT Hjælp

Indlæg af majbom »

Topic skal være unikt for din sonoff (medmindre de skal grupperes, men så er det nok ikke måden at gøre det på alligevel).
Jeg har rodet meget lidt med det og kun i home assistant (men forskellen er jo ens). Du har kodet et topic i din sonoff og det er det topic du skal bruge i din controller.
Brugeravatar
brian.pedersen
Geografisk sted: Herning

Indlæg af brian.pedersen »

majbom skrev: 05 maj 2018, 18:02 Topic skal være unikt for din sonoff (medmindre de skal grupperes, men så er det nok ikke måden at gøre det på alligevel).
Jeg har rodet meget lidt med det og kun i home assistant (men forskellen er jo ens). Du har kodet et topic i din sonoff og det er det topic du skal bruge i din controller.
Jojo.. det er jeg godt med på... det virker jo også fint når jeg skal tænde og slukke den... det er bare tilbage meldingen fra den, og hvis relæet bliver aktiveret manuelt, som jeg ikke kan få til at opdatere status på...
majbom

Indlæg af majbom »

Sorry, jeg fik ikke læst dit indlæg helt færdigt tror jeg. Det må jo være Homey der laver pjatrøv, hvis brokeren modtager en besked fra sonoff. Der har jeg desværre ingen erfaring.
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

I HomeSeer skal jeg paste MQTT strengen, som brokeren modtager, ind i et HS device. Men jeg har ingen viden om Homey.

I dit tilfælde ville det nok være /cmnd/4ch01/power1. HS devicet ville så komme til at indeholde værdien. I dit tilfælde formodentlig on/off.
Mvh
Morten
Besvar