Sonos på Homey

Spørgsmål omkring Atom Homey
Brugeravatar
brian.pedersen
Geografisk sted: Herning

Re: Sonos på Homey

Indlæg af brian.pedersen »

lurendrejer skrev:Efter en hurtig Google, så kan Sonos airplay, skriver de. Har du prøvet airplay appen?

Ellers må Sonos få fikset noget Google cast, hvor lang tid kan det tage :-D
Sonos kan airplay i den forstand, at man kan væge sonos som højttalere fra et apple TV....

i airplay app´en kan jeg kun vælge at caste en video url.. kunne selvfølgelig prøve at ligge en url ind til en radio kanal, og sætte en sonos højttaler, men tror kun det vil virke, hvis jeg på mit apple tv vælger at den skal bruge en sonos højttaler til lyd output.. så det bliver ikke så god en løsninger i længden, men prøver da lige når jeg kommer hjem..
lurendrejer

Indlæg af lurendrejer »

Aah.. på den måde airplay.

Havde håbet at den måske lignede en gammeldags airport express eller noget.
TDN

Indlæg af TDN »

Hej

Jeg har nogle zhc5010 kontakter som jeg har et ønske om at kunne konfigurere til at afspille bestemte playlister på mine Sonos enheder, når jeg trykker på en bestemt knap. Dette kunne være en fed feature, da det er væsentligt hurtigere at skifte playliste på den måde, fremfor i gennem sonos app'en. Gider nemlig ikke høre kærestens playliste med Rasmus Seebach hver gang jeg starter sonos ;)

Jeg har også fået sat det op med flow, men har det problem at der kun afspilles én sang fra playlisten?
og der er kun 1 sang vist i playlisten når jeg åbner sonos app'en selvom playlisten der er valgt indeholder flere sange.

Har sat shuffle og next ind når playlisten startes for at den ikke starter med samme sang fra playlisten hver gang.

Hvis jeg afspiller direkte til sonos via homey appen, virker det fint!

Er der nogen der har nogle forslag til at løse dette problem?

Desuden har jeg også det problem at den har en tendens til at altid at spille på køkken sonos play5 selvom det er bad sonos der er valgt som aktiv højtaler i flow? Dette kan afhjælpes ved at fjerne og tilføje sonos i bad igen :l
cbh

Indlæg af cbh »

Sonos app'en til Homey er rimelig crappy - det virker lidt som om det er noget de ville have med som salgsargument, men har efterladt den hængende i vinden, mens de prioriterer noget andet :-(
Reelt er jeg endt med bare at have et par flows som skruer ned for lyden når det ringer på - der er for meget der ikke virker (fx ingen måde at styre TuneIn radio eller andre musiktjenester end Spotify og Apple) - kan kun opfordre til at hjælpe med at der lægges lidt pres på dem ift at komme videre med udviklingen...
Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Mazikeen skrev: 13 dec 2018, 13:05
rent SPAM tryk ikke på linket
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Ok han ryger ud.
Mvh
Morten
Paw Winther

Indlæg af Paw Winther »

Kan se Sonos fortsat har et stykke vej.
Men kan det passe at man ikke har mulighed for at lave to tryk til at skrue henholsvis 5 %point op eller ned?
Jeg ville gerne kunne starte Sonos med et givet lyd niveau med en knap, og efterfølgende skrue op og ned for lyden med 2 andre. Men kan kun se jeg har mulighed for at sætte lyden til et bestemt niveau pr. tryk.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Besvar