Wavin gulvvarme

majbom

Re: Wavin gulvvarme

Indlæg af majbom »

Så er pakken fra @Nic6911 modtaget. Inkl. kasse og det hele (den havde jeg ellers selv printet på forhånd, så hvis nogen mangler, har jeg en ekstra ).

Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

majbom skrev:
31 mar 2021, 20:30
Så er pakken fra @Nic6911 modtaget. Inkl. kasse og det hele (den havde jeg ellers selv printet på forhånd, så hvis nogen mangler, har jeg en ekstra Billede).
Ja jeg havde en rest filament jeg lige kørte igennem for at få den brugt - ingen grund til bare at smide det ud jo :)

majbom

Indlæg af majbom »

Jeg fik det jo i øvrigt op at køre - det drillede mig dog med autodiscovery i Home Assistant, så jeg tilføjede mine enheder manuelt, hvilket nok havde været nødvendigt alligevel, da jeg har køkken-alrum med 3 kredse på én føler, som dukker op som 3.
Men det virker som det skal, så det er bare lækkert!

kingzizedk

Indlæg af kingzizedk »

Jeg har fået sat et af de fine moduler på, og har alle følere etc. i HomeAssistant.
Stor tak til alle som har været med til at udvikle dette fremragende kode og hardware :)

Jeg har to spørgsmål:
1. Kan man gruppere enheder? Hvis man f.eks. har et stort rum hvor 2 kredse kører på samme rumføler? Hvad er best practise her?
2. Er der nogen som har gjort sig erfaringer med automatiseringer f.eks. nattesænkning via Node-RED, og kan dele ud af nogle erfaringer?

Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

Det lyder godt at det kører for jer alle :) Jeg roder pt med en rev 2.1 som kan køre mit Nilan ventilation også. Jeg har også opdateret Arduino koden på Git til at kunne lave OTA hvis den ikke kan fange et WiFi. Havde jeg lavet det fra dag 1 kunne jeg have sendt ESP-01 med som kunne opdateres med jeres egne settings direkte over wifi uden en programmer...

ak ja, man lærer jo lidt hele tiden - specielt når man lige får en time eller to til at kigge på lidt kode ;)

Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

Se evt. min Git https://github.com/nic6911/Wavin-AHC-9000-mqtt

Der er en opdateret vejledning med video hvis i kigger i readme :)

Nu med et par video tutorials derinde - også bare til opsætning af Home Assistant med MQTT og wavin uafhængigt af om det er mit print eller noget andet i bruger :)

Måske det kan spare nogen for lidt tid med den opsætning !

Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

Jeg har stadig et par af de nyeste moduler liggende. Jeg kan sende dem med esp på og software så den kan opdateres over wifi uden programmer. Så er det bare at plugge den i wavin, opdatere koden over wifi og tilføje zonerne i Home Assistant :) i kan se på min git under video tutorials hvordan man så gør det !

Send en pb hvis i kan bruge et modul :)

majbom

Indlæg af majbom »

@Nic6911 oplever du udfald i HA?
Mine termostater er jævnligt "unavailable", men kommer som regel på igen inden for 10-20 sekunder.

Billede

joyzer

Indlæg af joyzer »

Hey Nic6911!

Jeg har set denne, og har længe selv søgt noget til mit setup, så jeg kan følge med.
Så vidt jeg forstår på de posts, så har du lavet nogle ekstra - eller misforstår jeg?
Hvis du har ekstra, eller har mod på og mulighed for at fremstille endnu en - hvor meget skal sådan en så koste? :)

Jeg venter med stor interesse!

//René.

Besvar